mandag den 17. januar 2011

Fra løg til blomst og hvad står menuen på! From seed to flower and what's the menu

Hejsa allesammen!

Midt i den travle juletid fik jeg besøg af min far og resten af familien! Min far ville give mig/os en blomst i indflytningsgave! Så stak han mig et "løg "i en krukke og ja, jeg har altså bare ikke grønne fingre så jeg stod bare og kiggede på og tænkte, hvad dælen er det og den får jeg da aldrig til at blive til noget! Men men men, jeg fik mig jo en plante bog i julegave og så fik jeg læste lidt om blomsten/løget og vupti, nu har jeg ikke bare en blomster derpå, nej jeg har hele 4 styks! I kan tror der er en som er glad, men også lidt stolt over et skjult talent! Hehe! Normalt slår jeg ALT hvad der gælder blomster ihjel! Det eneste jeg kan finde ud af at holde er orkider, for let's face it, de trænger ikke til så meget vand! Haha

Så her har i et lille billede af den!



 

En anden blomst jeg kan vise jer som endelig er kommet frem er en af mine specielle orkideer som jeg købte i sommers eller var det efterår, jeg kan ikke lige huske det, men ja, jeg fik den med hjem og så røg blomsterne af og jeg tænkte bare "Årh gud og det har du betalt for", men men men det er godt og have lidt tålmodighed for, nu er den endelig kommet med en blomst!








Som overskriften også siger, så har jeg bestemt mig for at idag skal være græsk dag har i huset! Så den skal komme til at stå på :
Græsk farsbrød
Græske kartofler
Tzatziki hjemmelavet selvfølgelig

Og så skal jeg lave mine berømte bananmuffins som min kæreste har gået og cravet efter længe, så nu idag hvor jeg føler overskud, så skal han også forkæles - for jeg elsker ham og alt på jorden og han er den eneste grund til jeg stadigvæk er her idag!
Opskrifter følger senere


Hi all

Well as the headline says it's about a flower today! My dad gave me a seed/onion I don't know what term you would use in English, however he gave me it and I was like what the heck is that! My fingers are not green and I usually manage to kill plants! The only thing I can get to grow are my Orchids, but let's face it, they don't need much water! Hehe
Well, I have managed to get it to grow and make the most beautiful flower ever and I'm a bit proud of myself that it's not dead! Hehe
You can see some pictures of it further up! It's the red one

And the other one is one of my special Orchids, I has been worth the wait! It's beautiful, well a least I think it is!

What's on the menu! Well today we are going greek! So it's going to be a greek meatloaf, greek patatoes, tzatziki homemade.
I am also going to make my banana muffins. My boyfriend has been craving them a while, so I'll make them for him! Recepies will come later

Bye for now

Mie 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar