fredag den 18. marts 2011

Patchwork og andre finurligheder

Hejsa allesammen

Ja, som jeg skrev den anden dag, så er jeg begyndt med at lave lidt patchwork og det er faktisk meget afslappende for mig. Jeg fik lavet min første blomst den anden dag og ja, nu har jeg nok til at par stykker mere, men jeg må ærlig talt indrømme at jeg syntes det er svært at bestemme sig for hvad der går sammen og hvad der ikke gør.




Hvad gør i for at beslutte jer?

Da vi flyttede i hus, ja  der fik jeg mit eget krearum, men jeg ved ikke hvorfor, men jeg er langsomt begyndt at overtage stuen igen!



Først er det blevet spisebordet til mit patchwork








Så har jeg også fået mig et lille strikke hjørne i stuen og ja, min symaskine står på den anden side!

Og ja, tilsidst men ikke mindst så har jeg jo som sagt mit krearum, som allerede er fyldt!
Skrivebordet fyldt med kort og andet grej

Min gine som jeg fik sidste weekend for 400 kr og så er det mit garnhjørne. Alle kasserne er fyldt!


Ja, jeg ved godt jeg er et skarn! Men for fanden det er bare så svært at rydde det hele op hver gang. Når man har det ligesom mig, så orker man ikke at skulle pakke det hele frem hele tiden og så igen og HELDIGVIS så har jeg jordens mest fantastiske og forståelig kæreste! Elsker dig skat, hvis du læser med idag! :o)


Nå, men til noget andet, så vil jeg idag lige vise lidt andet! Nogle stemningsbilleder, hvis man kan kalde det det!


Roser fra REMA, som har stået i en uge nu! Så syntes jeg skisme at 30 kr er givet godt ud! Elsker farver og ja, blomster gør mig bare glade!


Har endelig fået det ene hjørne til at være som vi vil have det fremover! Vi har malet en gammel reol hvis og så fik den jo pludseligt et helt nyt liv og tingene kommer til sin ret.



To billeder som jeg har lavet i en af mine down perioder. Flere af billederne i stuen har jeg selv lavet og de køre i disse farver her.



På vores tur til Australien købte jeg disse 2 aboriginal billeder ude på et reservat, hvor der var mange unge enlige mødre, som gik i skole ved en engelsk dame og for at de kunne tjene lidt ekstra penge så lavede pigerne/kvinderne billeder, som så blev solgt, når der var nogle enkelte busser, som lige kom ind og gjorde holdt. Det skal siges at i hver "klan" indenfor aboriginals der er der et overhovede. Nogle af dem behandler ikke deres egne særlig godt, men der hvor vi var på besøg, fik de penge hver uge og der var simpelthen både alkohol forbud og benzin. pga. mange aboriginals havde haft problemer med det, så ja, deres overhovede havde simpelthen gjort sådan at det hed lommepenge og nul tolerance overfor de andre ting, for så blev de smidt ud.
Jeg blev så betaget af disse 2 billeder, at jeg bare måtte have dem. Jeg har givet det der svarer til cirka 250 kr pr. stk og ja, jeg har aldrig fortrudt det.

Nå, men jeg vil smutte igen! :o)

Pas godt på jer selv!

Knus Mie

2 kommentarer:

  1. Det at have en hobby fylder... Det at have flere hobbyer fylder endnu mere... Og sådan er det bare. Jeg har også mit krea "værelse" men jeg fylder også lidt der udover. Men så længe at manden ikke siger noget til det, så er det vel okay :o) arme stakkels ham hvis han siger noget... griner. Jeg har måtte pakke meget af mine kreative ting ned, for vi har ikke plads i huset til det. Kunne godt fylde vores stue med kreative ting.. hhmmm.. tror jeg ikke bliver godkendt. Købmandsdisken blev rigtig fed, og du har ret... tingene kommer mere til sin ret.

    SvarSlet
  2. jamen sødeste Mie hvad er det mit øje skuer.....
    lækre patchwork-blomster MED ritråd :) og så mange .. sekskanter du har fået lavet...
    det ER jo starten på noget stort.... håber du fandt fidusen ved ritråd .... er ret vild med din farve sammensætning....
    - super skønne billeder du viser af både syværelse-krearod-skænk- blomster -egne malerier og australske billeder .... wauw
    og go'weekend
    kh♥

    SvarSlet