søndag den 20. marts 2011

Tur til Grønhøj garn & stoflager!!

Hejsa allesammen!

Igår var jeg et smut i Grønhøj garnlager og derefter Stoflageret på modsatte side af vejen! Ej, hvor kunne jeg få MANGE timer til at gå der, men jeg havde lovet min kæreste at jeg nok skulle gøre det nogenlunde hurtigt! MEN altså det er da svært, når man ser alle de forskellige slags garn, som man lige kunne se brugt til en fantastisk trøje, men min mand har jo ret, altså jeg bliver nødt til at blive færdig med nogle af mine projekter! Det var også derfor vi var et smut i Grønhøj, jeg var jo nødt til at sikre noget med garn til det tæppe jeg er igang med at hækle! Jeg er ikke ligeså hurtig til det som, så mange andre. Den skønne Tusindfryd har inspireret mig til at lave et tæppe i grannystripes, så ja, jeg er igang med at følge hendes opskrift og det er nu ikke så svært, når man først kommer igang. Så for at jeg kan forsætte og være sikker på jeg har de rette farver, så fik jeg lige købt nogle af dem igår



Derefter gik turen som sagt over til Stoflageret, for jeg skulle lige sikre mig noget mere af det samme stof jeg er ved at lave mine patchwork blomster i, men der kom da også lige nogle nye slags med hjem!!




Jeg forelskede mig i det stof ovenover med blomsterne med det samme jeg så det! Farverne er fantastiske og ja, jeg så bare lige for øjnene, at man jo kunne lave den sødeste lille sommernederdel i det. Tørklæde osv. Så haps haps 2 meter skulle da lige med mig hjem!

I stakken her med de fire slags stoffer, der har jeg allerede haft brugt de første 2 slags til mit patchwork, MEN så så jeg lige at de havde fået de 2 bagerste! Jeg er så VILD med den grønne, den får bare det hele til  at poppe!


Og så skulle jeg jo også lige have lidt af disse igen, så jeg ikke lige løber tør! Den yderste til højre er ny!!



Idag søndag var vi inde og se et Kræmmermarkede i Tinghallen i Viborg. Kors i skuret. Der var godt nok alt muligt ragelse, men også en masse fede ting, men altså de overpriser de tog, det ville jeg sgu ikke betale for. Vi var der heller ikke så længe, for der var ALT ALT for mange mennesker til, at jeg kunne holde det ud, men altså jeg er jo nødt til at lære det igen, at komme ud blandt mennesker igen, men det sugede godt nok kræfterne ud af mig alt den larm, alle de mennesker, så jeg gik omkuld da vi kom hjem og sov i over 3 timer. Jeg har det ikke godt med mange mennesker på en gang. Mit maks mht mennesker omkring mig på en gang har længe været omkring 6 personer, så ja, idag der var jeg da godt nok ved at gå fuldstændigt i panik, men heldigvis havde jeg Kenneth med mig. Han er min klippe og han får mig til at falde til ro og ikke gå i panik, men det var en udfordring idag. Jeg tror ikke engang han ved hvor meget han beroliger mig.
Jeg var også fornylig til Scrap i det Jyske og jeg var panisk indeni, da jeg skulle afsted, men heldigvis var der 4 skønne tøser fra Kjellerup Scrapchicks med, som fik mig til falde til ro indvendigt, for ja, de er bare så skønne som de er og har let til latter, så det fik mig til at lukke andre lyde/støj ude, så jeg fik en helt igennem fantastisk dag, at jeg så ikke kunne styre mit misbrug af penge, det var så en anden sag, men det har vi heldigvis fået lavet en plan for - alene! Der er jo ikke nogen der vil hjælpe en med sådan et misbrug medmindre du vil smide 30.000 kr for det.

Kan i nu have en dejlig søndag!

Knus Mie 

10 kommentarer:

  1. Hej Mie :)
    Tak for din søde besked på min blog - så kunne jeg jo også finde ind til dig!!
    Hold da op, sikke en masse lækre stoffer og garn du har fået fat på - en eller anden dag må jeg altså prøve at køre til Grønhøj!
    Kh Tina

    SvarSlet
  2. Så har du fyldt lageret op. Så er det bare med at forsætte både med hækling og patchwork :o) Smide 30.000 for at styre sit misbrugt af penge.. griner, nej tak så hellere bruge dem på hobby. Så er man da sikker på at have fået noget for pengene :o)

    SvarSlet
  3. Fine sager du har fundet i Grønhøj. Det er virkelig et af mine yndlingssteder i verden, og det er ikke pga. af byen! hehe!

    Har et stykke cosmo cricket papir hvorpå der står " A good hobby is cheaper than therapy!" - jeg tror det er helt rigtigt :D

    SvarSlet
  4. Sikke noget lækkert stof du har fået købt! Er især vild med det yderst til venstre på billede to! Er det noget dyrt noget? ;o)

    SvarSlet
  5. Hejsa Julia!

    Velkommen til! Nej, jeg mener faktisk ikke det var så dyrt igen. Altså de små bundter, som er lavet til patchwork er 30 x 50 cm og de koster fra 15,00 op til 16,50 og den yderste til venstre, som du godt kan lide, den købte jeg selv lidt mere af og jeg mener faktisk ikke den var så dyr igen, mener de forskellige ligger fra 30 - 50 kr meteren. Så altså jeg syntes helt klart at det er en tur værd at tage derud og se engang, når du er i Kjellerup og besøge din familie! Var lige inde og kigge på din blog! :o) Jeg har jo boet i Viborg indtil ikke så længe siden! :o)

    SvarSlet
  6. Det lyder ihvertfald meget billigt! Hvor ligger butikken henne? Er det ved Kjellerup? :s
    Skal faktisk besøge dem på torsdag ;o)

    SvarSlet
  7. Nej, det er et stykke fra Kjellerup og et stykke fra Viborg! Men på den ene side af vejen er der Grønhøj Garnlager og på den anden side er der Grøbhøj stoflager. De er rigtig søde og det er som sagt i Grønhøj det ligger, mon ikke de ved hvor det er! :o)

    SvarSlet